Як отримати страховку при ДТП за участю «Єврономерів»?

ДТП за участю «єврономерів» - тема, мабуть, настільки ж міфологізована, як взагалі питання авто на іноземній реєстрації. «Що робити, я зіткнувся з «єврономером»? Де дізнатися, чи застрахований він? Як він мені буде платити? А чи змусять платити мене, якщо винним в ДТП з «литовцем» опинюся я?», - такі питання хоча б теоретично «проробляв» кожен український автомобіліст. Autonews.ua знайшли відповіді на ці складні питання. У цьому нам допомогли фахівці Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) - організації, яка об'єднує українських та іноземних страховиків.

Що робити, якщо сталася ДТП за участю «єврономера»?

Як і при будь-якій іншій аварії, наслідки якої не виходить залагодити «европротоколом», при ДТП за участю «єврономера» необхідно викликати поліцію. Поліцейські, по-перше, складуть схему аварії, а по-друге, встановлять особи водіїв, які керували автомобілем на українських і європейських номерах, а також зафіксують, що саме вони були учасниками ДТП.

Наявність «другої сторони» вкрай важливо. Справа в тому, що якщо винуватця немає, то страховики навіть не зможуть зареєструвати заяву.

Як перевірити, чи застрахований «єврономер»?

Страховики кажуть, що більшість українців, які їздять на «єврономерах», страхують свою відповідальність. Однак трапляються і неприємні винятки. У будь-якому випадку, переконатися, чи є у «єврономера» що став учасником ДТП страховка, можна на сайті МТСБУ.

Для цього потрібно зайти в розділ «Перевірка чинності полісу» (червона кнопка в правому верхньому кутку головної сторінки) і вибрати розділ перевірки по держномер автомобіля. У випадку з «єврономерами» пошук може не працювати, оскільки «розуміє» не всі символи. В такому випадку в учасника ДТП на «єврономері» потрібно попросити, щоб він показав поліс страхування і вже по його номеру шукати в цьому ж розділі. Якщо система покаже, що поліс діє (не закінчився, чи не підроблений), то тоді можна звертатися за відшкодуванням в ту страхову, в якій застрахований автомобіль на іноземній реєстрації.

Якщо «єврономер» не застрахований в Україні, то такий автомобіль може мати поліс «зеленої карти» тієї країни, звідки приїхав. «Але практика показує, що у них« зелена карта »є в кращому випадку протягом першого місяця з моменту, коли вони перетнули кордон і приїхали в Україну. Справа в тому, що поліс «зеленої карти» досить дорогий і купувати його на більш тривалий термін там за кордоном, вони, звичайно, не будуть», - пояснюють в МТСБУ.

Після прибуття в Україну у новоспеченого «єврономера» є два варіанти: або укладати поліс автоцивілки (ОСЦПВ), або їздити без страховки. Якщо «єврономер» не уклав договір страхування, то для потерпілого потрібно за стандартною схемою звернутися в МТСБУ і отримати компенсацію. Але спочатку потрібно, щоб винуватець на «єврономері» був визнаний винним в судовому порядку.

Що робити, якщо «єврономер» не застрахований?

Якщо водій «єврономера», у якого немає страховки, в судовому порядку буде визнано винним, то він може або самостійно відшкодувати завдані збитки, або збитки відшкодує МТСБУ, після чого направить позов до цього водія.

Здається, водій «єврономера» втік. Все погано?

Схоже, що будуть труднощі. Якщо такий водій на «єврономері» і без поліса втече з місця ДТП, є ймовірність, що поліція його не зможе знайти. «Бази ніякої у нас немає. І навіть якщо потерпілий запам'ятав номер автомобіля, то ми, грубо кажучи, напишемо в Польщу або Литву, а нам скажуть: «Так, є такий автомобіль, він зареєстрований на компанію «Роги і копита», або взагалі у нього закінчився термін страховки і він знятий з реєстрації. Так що втеча винуватця з місця ДТП для нас проблема », - кажуть в прес-службі МТСБУ.

Втім, в МТСБУ визнають, що випадки втеч «евробляхеров» досить рідкісні. «У цьому питанні у нас дуже специфічна практика. До нас звертаються, коли винуватець є. Коли винуватця немає, ми не можемо навіть зареєструвати заяву. Тому ми так само дізнаємося про такі факти зі ЗМІ. Але тут потрібно розуміти, що такі факти відразу стають кричущими, до них залучається увага, тому всім здається, що це дуже масова практика. Але на ділі вона не така вже й масова. Наші водії теж тікають з місць ДТП, і, на жаль, дуже часто. Особливо, коли ДТП з пішоходами і завдано шкоди їх життю і здоров'ю », - кажуть в МТСБУ.

Що робити, якщо постраждав застрахований «єврономер»?

Тепер розглянемо зворотний сценарій: винуватець ДТП - авто з українськими номерами, а постраждав «єврономер». В там разі, якщо у віновніка- «українця» є страховка, власник «єврономера» повинен звернутися в страхову і отримати компенсацію.

Але для цього йому потрібно надати довіреність від кінцевого власника (громадянина Польщі, Литви чи іншої країни) про те, що українцеві передано право користування автомобілем і отримання відшкодувань, в тому числі і страхових. Якщо такої довіреності немає, її потрібно у іноземця отримати: згідно із Законом України право на отримання відшкодування має право тільки кінцевий власник транспортного засобу (в даному випадку - іноземець).

Страховики кажуть, що для українських «евробляхеров» це проблемний момент, оскільки багато, купуючи за кордоном іномарку, не замислюються про необхідність мати довіреність.

Якщо у винуватця ДТП не було страхового поліса, тоді потерпілий на «єврономері» теж повинен звернутися за допомогою в МТСБУ. Але і в цьому випадку йому потрібно надати довіреність.

Як виїхати на «єврономері» за кордон без «зеленої карти»?


Це наївне на перший погляд питання містить в собі досить очевидну річ. Просто мати європейський номерний знак для виїзду до Європи мало - потрібно ще мати діючий договір «зеленої карти». Без нього не пропустять через кордон. Але проблема в тому, що в Україні страхові компанії не мають права укладати договір «зеленої карти» для іноземних авто. Тобто, можуть оформляти її тільки для авто-резидентів. І якщо «єврономер» приїхав умовно з Польщі з місячної «зеленою картою» (найдешевшої) і термін її дії закінчився, прикордонники не мають права випустити такий автомобіль за кордон. Він стає невиїзним.

В такому випадку, українцеві потрібно укладати поліс «зеленої карти» в тій країні, звідки «родом» його автомобіль (Польща, Литва або інша країна), або залишати автомобіль в прикордонній зоні, йти пішки в сусідню країну, укладати там договір транскордонного страхування ( або аналог автоцивілки в «гостьовій» країні), повертатися в Україну, пред'являти прикордонникам, що страховка вже є, і тільки потім переїжджати через кордон.